Гордійко М. С., Павлова А. А.
Дніпропетровський національний університет імені Олеся
Гончара (Україна)
ОСОБЛИВОСТІ МЕНЕДЖМЕНТУ НА КІБЕРСПОРТИВНІЙ АРЕНІ
На даний момент у зв’язку із зростанням популярності
комп’ютерного спорту, виникла актуальна потреба в спеціалістах із спортивного
менеджменту. Тому, зараз більшість називає себе спортивними менеджерами та
намагаються досягти успіху у цій діяльності. Але, нажаль, не завжди такі
менеджери мають необхідний перелік ділових якостей, потрібних для цього виду діяльності
і не завжди відповідають сучасним вимогами, які ставлять перед такими
спеціалістами.
Менеджером кіберспортивної
команди має бути людина, яка мала досвід спілкування із потенційними підлеглими
або ж стороння людина. На кіберспортивной арені мали
місце і ті, й інші випадки, але переважають перші. Головне для менеджера це –досвід.
Не тільки спілкування з підлеглими, а й ігровий досвід. Кіберспортивну
психологію потрібно розуміти, часто виникає питання щодо організації грамотного
менеджменту укіберспортивному колективі.Перш
за все, для молодої команди постійний менеджер необов'язковий. До певного
моменту організаційні питання можуть вирішуватися гравцями, не вдаючись до
сторонньої допомоги. Але як тільки колектив виходить на серйозний рівень,
менеджер стає необхідністю – як сполучна ланка і суддя, з одного боку, і розпорядник
в технічних питання –з іншого. Кіберспортсмени
повинні займатися тільки тренуваннями, розробкою тактик і підготовкою до
великих турнірів, всі інші обов’язки лягають на плечі менеджера.
Менеджерів умовно можна поділити на два види: перший –
менеджер, "прикріплений" до вже сформованої команди, другий –
менеджер (як правило, найнятий тим чи іншим проектом), який збирається створити
нову команду з нуля [3].Найпоширенішим випадком є ситуація, коли один гравець
або група геймерів після незліченних проб і спроб
збирають нову команду і починають шукати собі менеджера. Завдання останнього в
цьому випадку досить прості і можуть бути зведені до наступних пунктів:
2. Пошук турнірів. Потрібношукати
нові турніри, через особисті знайомства чи просто інтернет-серфінг. Існує безліч турнірів - зазвичай для невеликих команд - на які можна потрапити не за
запрошеннями, а через подачу заявки або проходження кваліфікації, там і слід
активно шукати.
3. Бронювання всього необхідного. Якщо команда їде на LAN-турнір, менеджер повинен забронювати
квитки та проживання, а також перейматися питаннями оплати, транспорту і
харчування. Це завдання вимагає прямої роботи організацією (у разі, якщо у вас
є спонсор) [4].
4. Моральний аспект. Менеджеру необхідно вміти розуміти
поточні настрої в команді, і не дивлячись на це, будь-яким чином вплинути або
поліпшити мікроклімат власноруч буде непросто, менеджер повинен вміти зчитувати
і оцінювати командний дух, для самого себе, для капітана або для організації.
5. Піар. Багато менеджерів не вважають його частиною
своїх обов'язків, але це одна з головних його задач. Потрібно бути публічною
особою, бути активним в різних соціальних медіа та порталах. В разі
нестандартних ситуацій менеджер повинен завжди бути готовий давати прозорі
пояснення публіці [1].
6. Пошук спонсорів. Якщо команда існує без партнерів, то
завдання номер один - це знайти адекватного спонсора. Менеджеру
потрібно оцінити свою команду, правильно показати її можливості, зважити, чого
вона заслуговує, і почати стукати в усі відомі двері, поки не зустрінеться
стабільна організація або спонсор.
Оскільки менеджер постійно перебуває разом з командою, від нього багато в
чому залежить моральна атмосфера в колективі. Стиль спілкування з командою
повинен бути демократичним, а не авторитарним. Не тільки гравці повинні слухати
менеджера, але і менеджер повинен прислухатися до думки кожного члена команди.
Від комунікабельності менеджера залежить також контакт зі спонсорами та журналістами.
Саме менеджер визначає майбутнє команди, особливо на
початку її спортивного шляху. Від нього багато в чому залежить, як скоро
команда почне займати призові місця. Це дозволить їй перейти на серйозний
рівень в перспективі, а також мати хорошого менеджера, що займається поїздками,
і гідного PR-менеджера.
Наявність всіх перерахованих вищеякостей
зробить кіберспортивних менеджерів сильними,
мислячими, здатними зробити комп’ютерний спорт більш популярним серед громадськості. І, можливо, сучасний кіберспорт вийде на новий
рівень, де суспільство буде визнавати його в повному обсязі.
Список використаних джерел:
1. Гуськов С. І. Спортивний маркетинг : навч. посіб. / С. І. Гуськов. – К.
: Олімпійська літ., 1996.
2. Переверзін І. І. Менеджмент спортивної організації : навч. посіб. / І. І. Переверзін. – 3-те изд., перераб. і доп. – М. : Фізична культура і спорт, 2006. – 464 с.
3. Сміт А. Спортивний менеджмент:принципи і застосування / А.
Сміт, Б. Стюарт, Р. Хойя, М. Ніколсон. – 2013.
– 352 с.
4. Алтухов С. В. Івент– менеджмент у спорті.
Управління спортивними заходами : навч.- метод. посіб. / С. В. Алтухов. – М. : Советский спорт, 2013 .– 200 с.